2010. március 18., csütörtök

Kékcinege a gyékényen

Annyiban rendhagyó a feljegyzés, hogy az első két képet még tíz napja lőttem. Megcsapott a makrofotózás szele, ezért előkerestem a dcr-150-es előtétlencsét (még a Panához vettem), és a kitobjektívre csatolva mentem egy kört Pósteleken. A martilaput (Tussilago farfara) fotóztam, a bimbós állapot nagyon teccik.
Ma késő délután, az autózós papírmunkák után maradt időm rövid sétára. A csabai határban, egy erdősebb területen jártam egy órányit. A közeli, pár száz négyzetméteres tavacska partján figyeltem föl a kékcinkére (Parus caeruleus): a gyékényesben ügyködött, egészen belefeledkezett.
Hogy mibe, azt pontosan nem tudom, mindenesetre sikerült becserkelnem, sőt, a fényekhez igazodva kicsit komponálhattam is. A rend kedvéért a növény a széleslevelű gyékény (Typha latifolia).(Gyékényesben, nádasban nehéz homogén hátteret kialakítani, sz'al így tessék nézni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése