2012. augusztus 19., vasárnap

Lepkék Apátyi-pusztán

Augusztus közepén szaladtam ki Lajos komámmal a pusztára. November végére sikerült időt szakítanom a lepkehatározásra.
Nagy ökörszemlepke (Maniola jurtina), nehézkes pozícióban ügyetlen kép (némi vágással). A napló kedvéért jegyzem, a lepke a hátán sötétbarna és azon van az "ökörszem".
Ibolyás tűzlepkének határoztam, de a fórumos kollégák szerint ezüstös boglárka (Plebejus argus).
A bogáncslepkét (Vanessa cardui) elég jól körbefotóztuk, de legalább 1 hibája így is van mindegyiknek...
Nem sikerült a kép a gyapottok bagolylepkéről (Helicoverpa armigera), fotóztam hernyót, ami a fórumosok szerint szapora veteménybagoly (Heliothis viriplaca). A kép jó, de nem annyira esztétikus... Láttunk még közönséges boglárkát, kergetőztem még legalább 5 féle lepkével. Eredményként a mozgás öröme maradt:) Fotóztam tövises iglicét, a kép nem jó, töröltem. Az egyik kökényesben szürkemarháék elcsatangolt méla bornyúja hűsölt. Útba igazítottuk:)
Köszönöm GOHR és sappeni segítségét!
Kiegészítés Lajos komám képeiből, jelezvén, hogy bőven találtunk témát. Az első 2 képen tűzlepkék, a harmadikon a zsályán gyöngyházlepkék. Közelebbi határozás folyamatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése