2009. november 2., hétfő

Kopjafák

A pusztaszeri temetőre fotós értelemben régóta fájt a fogam. A ravatalozót egy kunhalmot idéző mesterséges domb belsejében alakították ki, a dombtetőre kopjafákat és kereszteket állítottak. Legjobb tudomásom szerint Makovecz Imre álmodta meg a látványt. Amikor először láttam, már tudtam hogy fotózni szeretném, de akkor még a vázam..., azóta meg az időm hiányzott. Mindenszentek különleges látványt és fényeket ígért, ezért Müller Péterrel esti fotóskalandra vállalkoztunk. A posztos yardnál udvariasan becsekkoltunk -én titokban a fűtött autóra gondoltam:)-, aztán megfontolt emberek módjára feltelepedtünk a dombtetőre. Fáztunk, de a fényekre és az egyéb körülményekre nem lehetett panasz : tiszta, páramentes idő, telihold, szélcsend, sármentes helyszín.

A hosszú záridős fotózást 10-30 másodperccel (természetesen állványról) most tanulgatom. A vázhoz ajándékba kapott távkioldót például most használtam másodszor. Izgalmas kaland, hiszen nagyjából ilyen sötétben kell az állványt, a képkivágást és minden mást beállítani (vakus gyorsfotó):

A kísérletezésből, az aprólékos beállításokból a sorozat legjobb képe ez lett, szoftveres utómunka nélkül:

Az estébe némi móka is belefért, eredetileg horroros képet szerettünk volna:-) Aztán a közös ötletelésből érdekes kép született, nekem ez tetszik a legjobban.

A harmadik projektre már nem jutott kapacitás, pedig a telihold és a kopjafák megihlettek. Külső vakum nincs, aksiból időszerű lesz beszerezni tartalékot, az idő is elszaladt. Péter viszont szépet alkotott, hozzájárulásával kerül a képe ide.

2 megjegyzés:

  1. Csodás képek, melyet örömmel használnék a blogomon, a Faluhelyen... ajánlva ez oldalt is. A többi bejegyzés közt böngészve úgy érzem, jól érznéd magad nálunk, látogass meg és örülnék ha áldásod adnád a képek használatára. Üdv. Csillagosi

    http://faluhelyen.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a bátorító elismerést.
    Kerestem email elérhetőséget a blogodon, nem találtam. Érdekes és értékes az anyagod, de úgy látom, másként viszonyulunk igen lényeges témákhoz és magához a blogoláshoz is. A jelenlegi formában nem élek a lehetőséggel. Megértésedre számítva, Topoly

    VálaszTörlés