2010. július 11., vasárnap

Kis fakopáncs

Tegnap délután átmentem MüllerPé kartácshoz Kistelekre, némi szellőztetéssel összekötött kirándulásra. A Pap-fenyvesben nézgelődtünk, a téli etető környékén tereprendezgettünk, közben megbeszéltük a világ minket érintő dolgait. A madarak jöttek és mentek, a 30 fokos meleghez képest értékelhető mozgás volt körülöttünk, a hangjukról próbáltuk beazonosítani őket.

Aztán az egyik öreg fenyőn rendhagyó mozgást észleltünk. Kérem szépen kis fakopáncs (Dryobates minor) mutatta meg magát az erdőszélen. A legkisebb harkályféle, kicsivel nagyobb a meghízott verébnél. Szerintem egy jó tíz percig figyelgettük, előbb a fenyőn aztán a közelebbi juharon; nagyon tetszett, én évek óta nem láttam ilyen közelről. Aztán annak rendje és módja szerint a Svenssonban meg is néztük, eszerint tojó madarat láttunk. Összeszerelt telével meg is lehetett volna lőni.

Később mentünk egy kört Balástya irányába, távcsővel és szabad szemmel is jó fajokat láttunk: kanalasokat, bakcsót, bíbiceket, szárcsákat, sirályokat, gólyatöcsöket, gémeket. Nagyon szépek a vizes legelők, az alkalmi tavak, a tükröződések.

Rendhagyó bejegyzés a mai annyiból, hogy nem hoztam képeket. A hátizsákban ott volt a felszerelés, de legelső helyen most a nyugalom és a tét nélküli megfigyelés volt, kapkodás és szerelés nélkül. Tetszett:)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése