2010. július 22., csütörtök

Nagyráta

Régebb óta tervezett fotózást hoztunk össze július 13-án R. Ákos kollegával, aki nem mellékesen váz szintű márkatárs, s akivel közös pontunk a makrózás. Sokat tanultam tőle -köszi ezúton is:). Szarvas és Nagyszénás között van a Nagyrátai erdő és legelő, meglepően komoly folydogáló vizekkel. A szúnyogok miatt a legelő szegélyén indultunk fotózni állvánnyal és éles makróoptikákkal. Klasszikus, de nagyon kedvelem: tövisszúró gébics (Lanius collurio) a lósóskán (hivatalosan paréjlórom, Rumex patientia).

A makrózás miatt szúrtuk ki a szarvaskerepet (Lotus corniculatus)...

...mert a virág nagyon megtetszett. A makróobjektíven keresztül figyeltem fel a pirosan futtatott szirmokra. Lengedezett némi szellő, úgyhogy jó sok időt eltöltöttünk a virággal.

Volt más is a területen, például szitatkötő. Először próbáltam szitakötőt határozni, majdnem büszke vagyok, hogy az egyik felét eltaláltam - köszönöm "Ormótlan" fórumtárs segítségét: kék légivadász (Ischnura elegans); fotó: R. Ákos.

A zöld levelibékát (Hyla arborea) nem könnyű észrevenni, és még nehezebb értékelhető fotót készíteni. Ákosnak sikerült:), ez a délután legjobb képe.

És még egy ellenfényes növénykép Ákos "tollából":), amit botanikusok réti vagy vesszős füzénynek (Lythrum salicaria vagy Lythrum virgatum) azonosítottak.

Köszönöm Ákosnak a meghívást, a közös fotózást, a hozzájárulást a képek közléséhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése