2017. szeptember 18., hétfő

Újabb érdekességek a Mogyoró-hegyről

Az előző útról találtam mappányi képet, ezekből naplózok néhányat.
Laikusként azt gondoltam, hogy mindent tudunk Visegrádról és a környék történelméről. Ehhez képest komoly régészeti munkák zajlanak a Sibrik-dombon. A 2017-es képeket ugyebár 2020 telén naplózom, így már tudható, hogy a római korból bélyeges téglák, a középkorból elég sok pénzérme és persze építési emlékek sokasága került elő vagy beazonosításra.

A két harangvirágon néhány napig méláztam, és elfogadható nyomon indultam utánuk. Az első képen a kányaharangvirág (Campanula rapunculoides),
a második pedig csomós harangvirág (C. glomerata).
Úgy láccik, mégiscsak fotóztam olyan őszi kikericset, ami kicsit kilóg a sablonból.
Ugyanígy kicsit ismétlés a védett dunai szegfű (Dianthus collinus). A képek alapján tudom, hogy elég sokat találtam a útközben.

Naplózom a koloncos legyezőfüvet (Filipendula vulgaris). Régebben hurutus betegségeket kezeltek vele, tehát gyógynövény.


A következő növényről azért nem volt fogalmam, mert eddig nem találkoztunk. Botanászok segítségével tudom, hogy nagy pacsirtafűnek (Polygala major) hívják, hegyvidéki faj. Az egyik réten találtam, és a kép nem nagy látvány, nehéz is tiszta képet lőni a gyepszinten. Cserébe megint védett fajt találtam:)


Szerencsére képeltem különálló példányt. Kicsit hiányos, viszont látszanak a levelei, kicsit jobban megmutatja magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése