2018. május 25., péntek

Vörös-kő 3/3.

Két helyen találkoztam a közönséges méreggyilokkal (Vincetoxicum officinale).

A kép nem az igazi, de azér naplózom az erdei gyöngykölest (Aegonychon purpurea-coeruleum). Leginkább a mészkedvelő tölgyeseket szereti.
A növényt még nem tudom, de egy segítőkész lepkész meghatározta, hogy ezüstös boglárkát (Plebejus argus) találtam.


És majdnem a végére a nagyezerjófű (Dictamnus albus). Gyógynövény is, szép is, több példányt is fotózgattam.
Régen felépítették, még állja az időket, az esőbeálló a csúcs közelében.
Egy zoomos látkép a Dunakanyarra,
egy a Vörös-kő csúcsról,
és a megunhatatlan teljes panoráma. Nagyon sok év kihagyás után értem vissza, remek élmény! Itt is megköszönöm a botanikaforum önkénteseinek a szakmai felügyeletet; a fajok nagyobb részénél már legalábbis lyó nyomon jártam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése