2009. július 11., szombat

Üstökös

Ezen a szombaton, hajnali 5-től az MME-vel madarásztam, illetve segédkeztem a gyűrűzésben. Elvégeztük a munka nagyját, aztán kávéztunk, söröztünk, beszélgettünk a madarakról meg minden féléről, pestiesen szólva jól elvoltunk. Aztán jövet-menet valami szokatlant észleltem. A szomszéd tanyánál, ahol a tyúkok kapirgálnak (igen, a trágyadombon) érdekes habitusú madár mozog. Szabad szemmel kiszámoltam, hogy ez nem tyúk és nem kakas. Innét már adrenalin:) Igen jó fajt találtam, selyemgémet vagy hivatalos nevén üstökös gémet sikerült fotózni. A képen felnőtt, gyűrű nélküli madár látható. Egyébként izgalmas kétségeket éltem át, amíg szereltem és terveztem. Mutatkozott némi esély arra, hogy tyúkokkal együtt fotózzam a gémet - elképzeltem és nagyon tetszett:-) És elképzeltem, hogy amíg várom a kompozíciót, tehát, hogy a tyúkok közelebb merészkedjenek, a gém lelécel - elképzeltem és nem tetszett... Gyanítom, itt már tudott rólam és a jellemrajzomat próbálta összekalapálni... Tehát a gémet választottam, 2-3 méterenként, ahogy közeledtem, fotóztam. Ezen a képen már a madár észlelte a kíváncsi fotóst és kellő szigorúsággal vigyázott a három lépés, khm "harminchárom + genya fotós" távolságra. És miután helyezkedésemmel kiszorítottam a finomságok közeléből, másodperceken belül elröppent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése