2010. február 5., péntek

Téli ragadozók

Péntek délelőtt próbáltam feszesebb munkatempót tartani, így sikerült egy rövid autós madarászatot beiktatni. Már a falu határában élesítettem a technikát; a némakacsa meglógott csavarogni és elég nyugisan bevárt:-) A madár hivatalos neve egyébként pézsmaréce vagy pézsmakacsa (Cairina moschata).

Egy olyan úton kocogtam végig, amit kevés térkép jelöl. A beállítások elég slendriánok, de siettem, mert ragadozóra fájt a fogam.

A belógó ág elég zavaró, de ez a próbálkozás lett a legjobb. Sajnos néhány gazda is errefelé talált feladatot, nem próbálkozhattam túl sokszor.

És még egy portré a végére. (A madarak azonosítása folyamatban...) Frissítés: a madár szokatlanul fekete színe zavart meg. Bár fölmerült bennem (simán vetítek ilyesmit:), hogy fekete sas, de sem a csőre, sem az alkata nem stimmelt. Szóval a közismerten sokféle színváltozatban előforduló egerészölyvek (Buteo buteo) közül fotóztam egy -ahogyan Béla barátom megírta- "erősen melanisztikusba hajló"-t. (Ezúton is köszi!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése