2014. február 15., szombat

Az ugrai legelőkön

A tavalyi képeket rostálva találtam rá egyik őszi utunk képeire, alkönyvtár alkönyvtárába kerültek. Biharugra környékén fotózgattunk október végén, az érdekes fajokat megkésve is naplózom. Először egy szárazabb rét növényeit mutatom. Magyar zsálya (Salvia aethiopis):
Az öldöklő aszat (Cirsium furiens) bennszülött védett faj. A képen látható levelei adják az egyik bélyeget. A növények neveit utitársaim jóvoltából tudom.
Bimbós pöfeteget (Lycoperdon perlatum) most fotóztam először, jópofa, mutatós gomba.
Természetesen több irányból ránéztünk a halastavakra.

A bölömbikát (Botaurus stellaris) egy magaslesről képeltem.
A magaslesről vettem észre a kis vöcsköket (Tachybaptus ruficollis). A nádas széléről figyelgettem, nehéz feladat a kapcsolatépítés:)

Hangulatképnek még egy nagy kócsag (Egretta alba).
Vissza irányba beugrottunk Gesztre, a temetőbe,
a Tisza család tagjainak nyughelye a kripta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése