2014. július 15., kedd

Cserebökényi látogató

Július közepén baráti látogatásra gurultam át a szentesi határba, nagyjából Cserebökénybe. Befigyelt némi 'offruúd', pedig jó lett volna számolni a gébicseket. Ami nekünk dágvány, az nekik élőhely és táplálék... Szép számú kis őrgébicset (Lanius minor) láttam, nagyságrendileg úgy 40-et, egyet-egyet becserkeltem.
A fiókák fészekhagyása után lehettünk, mert helyenként láthatóan még családi életet éltek. Ha ügyesen számolunk, akkor a jeleneten 6fő madár figyel.
Vendéglátóimnál együtt vadásztam a madarakkal:), bizony ők is nekünk dolgoznak. Simán elkapják a kisebb rágcsálókat, 1,5 óra madarászat alatt 2-3 vadászatot megfigyeltem, ráadásul a legnagyobb melegben.
Tájképként egy kunhalmot naplózok.
Már visszafele irányba, kövesút mellett csekkoltam a szamárkenyeret, szerintem ez a fehér változat (Echinops sphaerocephalus).


Virágzó állapotban még szebb, a kék változat pedig védett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése