2014. szeptember 30., kedd

Őszi réteken

2015. decemberében még 2014-es képeket töltök... 2014 szeptember végén a megye északi részén, a védett pusztákon nézgelődtünk. Az árnyékos részeken a sziki őszirózsán (Tripolium pannonicum) a harmat még ott csillogott.

Vörös fogfüvet (Odontites rubra) most láttam először, pedig őshonos és elvileg sokfelé van. Naplózom, hogy a tátogatófélékhez tartozik, és kistermetű, sztyeppréti növény. Figyelni kell, hogy észrevegyük.
A bimbós pöfeteg (Lycoperdon perlatum) egyre több helyről ismerős.
A fölmagzott sziki kocsord (Peucedanum officinale) megérdemel 2 képet.

Ismeretlen lakókat találtam, türelemmel kivárták, amíg végigfotóztam őket. Szeretném pontosabban meghatározni a fajokat. (A 4. kép sokkal távolabb, az ártérben készült.)



A réti imolát (Centaurea jacea) a társulás miatt naplózom. Felírom, hogy az őszirózsafélék családjába tartozik, természetesen az imolák nemzetségébe.
A terület egyik legszebb részlete: aranyfürtös őszirózsás.
Több kitérő után Békéstől Doboz irányába a Kettős-Körös oldalában nézelődtünk. Botolófüzes, vadszőlős részeket láttunk. Nehéz a hangulatot megörökíteni. A bókoló farkasfogat (Bidens cernua) már láttam, de talán még nem naplóztam.
Egy keserűfű és egy folyórészlet a végére.

Jó területet bejártunk, sokféle növénnyel találkoztunk, csak néhányat sorolok: ökörfarkkórók, vadkomló, farkasalma, fekete nadálytő. Köszönöm növénytudó útitársam társaságát és türelmét:)
Megpróbálom felpörgetni a digitális naplózást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése