2016. május 23., hétfő

A puszta növényei

Jönnek a megfigyelt és legalább nagyjából meghatározott fajok. Némelyik határozáson elfilóztam pár hetet..., néhány kép a bizonytalan határozóbélyegek miatt elment a levesbe, de nagyjából összeállt az anyag.
Az ínfűn erdei busalepkék (Ochledus sylvanus).
Ebnyelvűfű (Cynoglossum officinale); már megismerem:)
Sejtettük, hogy vannak, lábaltunk is utánuk szorgosan, végül egy megfásodott kunhalom oldalában megtaláltuk a madársisakokat, szerintem ezek fehér madársisakok (Cephalanthera damasonium) lennének. Több tucat példányt találtunk.


Egy szép, még növésben lévő szamárbogáncs (Onopordium acanthium).
Mezei varfű (Knautia arvensis).
A növényre erdei kányafüvet (Rorippa sylvestris) írok, ez tuti. A botanikus szerint ez a kerneri alfaj (subsp. kerneri), ami őshonos a pusztán; a Füvészkönyv szerint itt még vannak viták, a hibridizációról nem is beszélve. A botanikust ismerem, megsüvegelem, amit mondott, jegyeztem.
Szép tagja a perjefélék családjának a csomós ebír (Dactylis glomerata);
a rókasást (Carex vulpina) az előző növényhez elég közel fotóztam.
A poloska hivatalosan csíkos pajzsos poloska (Graphosoma lineatum), és egy turbolyán találtam. Volt vagy két tucat a növényen, elmosódva látszik is néhány példány.
Naplózom az orvosi füstikét (Fumaria officinale) - a sokak által ismert füstikefüvet.
Kép nélkül jegyzem fel, hogy a sziki üröm alap, ez az egyik drog, ami miatt megyünk:), de találtunk mezei iringót, szúrós gyöngyajakból néhány szép példányt, védett boglárkát (nekem nagyon egyforma mindegyik, ezért nem villognék a pontos fajjal).
Melegben mentünk, a magam részéről erdei ruházatban, hátizsákkal, talán 7-8km-t, nekem mégis expedíciónak tűnt... Meg azt is gondolom, hogy ez lököttség. De a kedvenc puszta, az kedvenc puszta;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése