2016. június 11., szombat

Torockó, növények

A sziklás részek elején sárga- vagy nagy gyűszűvirágot (Digitalis grandiflora) találtam.
A sziklás részek végén újra volt oxigénem, így 1-1 növényhez apránként leguggoltam. Ösztörűs veronika (Veronica chamaedrys), olyan 1000  méter magasan.
Ezt a növényt nem tudtam "hova tenni", segítségként annyit kaptam, hogy valamelyik imola.
A termés kökörcsint idéz, a botanikai leírások szerint itt még előfordul a tátogó kökörcsin (Pulsatilla patens), ami határon belül a kipusztulás szélére került; ezért óvatosan így naplózom.
A zsályás képet most már másképpen fotóznám, de talán így is mutat valamit a hegyi rétekről.
Még egy kankalint tudok azonosítani a Székely-kőről, szerintem tavaszi (Primula veris).
Visszaúton, az Aranyos folyó mellett, egy réten találtam a kakascímert. Úgy tudom, hogy a Békésben található kakascímerek Biharból érkeztek, ezért naplózom.
Ugyanitt találtam terjőke kígyósziszt (Echium vulgare),
takarmánybaltacimet (Onobrychis viciifolia), szép rajzos a virága.

Utóbbiak egyszerű és gyakori növényfajok, de jó így őket felfedezni. És így alakulnak a mozaikokból kapcsolatok, még jobb esetben összefüggések.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése