2017. február 22., szerda

Bükki tájak 2.

Kövirózsával faluhelyen is találkozhatunk, amire emlékszem, az a fali kövirózsa. Amit a Bél-kő környékén találtam, az a sárga kövirózsa (Jovibarba hirta) lesz, ami a kőtörőfű-virágúak rendjébe tartozik.
Találó a növénytani rend elnevezése.
Itt háztető mohával (Tortula ruralis),
itt pedig a szintén a kőtörőfű-virágúakhoz tartozó borsos varjúhájjal (Sedum acre) szomszédol;
végül egy virágzó példány.
A mezei csormolya (Melampyrum arvense) enyhén mérgező. A legelő állatoknak a színével jelez, azok meg értik a jeleket:)
Szintén mérgező növény a közönséges méreggyilok (Vincetoxicum officinale).
Találtam néhány példány fehér szamárkenyeret (Echinops sphaerocephalus)
és gyapjas aszatot (Cirsium eriophorum).
Az erdei derécét (Epilobium angustifolium) eléggé eltérő helyeken találtam meg. Ideje lenne teába kipróbálni, jókat írnak róla.
Őt közönséges napvirágnak naplózom (Helianthemum ovatum), nagyon szép kis növény.
A berkenyék ritkák az Alföldön. Hozzáértő segítséggel merem leírni, hogy lisztes berkenyét (Sorbius aria) fotóztam.
Ez a növénysor rendesen feladta a házi feladatot, amit segítséggel oldottam meg. Köszönöm Csukóka, Barkócza, vlbalmaz és TarL olvtársak segítségét, 5 tétel saját határozás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése