2017. június 15., csütörtök

Újabb orchidea

Őt még keresgélem... Addig jutottam, hogy nem murok:), meg addig, hogy egy ilyen képből lehetetlen fajt határozni. A képet átraktam az "Ellenségeimnek" mappába:-).
Találtam egy jellegzetes -mint kiderült- gyógynövényt, a göcsös görvélyfűt (Scrophularia nodosa).
Az ökörfarkkóró molyhos (Verbascum blattaria) lett.

A seprencén és
a gyújtoványfűn fehérpettyes álcsüngőlepkét (Amata phegea) találtam. 
A seprence (taknyosjankó) közönséges, se nem érdekes, se nem értékes. Itt az erdőszélen viszont -invázív fajok helyett például- megnőhetett és így fotóztam rajta a következő percben acélszínű csüngőlepkét (Zygaena filipendulae).
És egyetlen kiránduláson a második orchidea a kétlevelű sarkvirág (Platanthera bifolia). Különleges védett növény néhány kilométerre a nagyvárostól, egy erdőművelés alatt álló "zaklatott" erdős tájon. Nem tudtuk, hogy orchideák laknak a környéken, de pont azért indultunk, hogy "ránézzünk" a közeli területekre. 

Köszönöm szépen a botanicafórum tagjainak a határozásokban nyújtott segítségét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése