2017. augusztus 4., péntek

Leskelődés a Kis-Balatonnál

A Kis-Balaton felé vettem az irányt, érzésre álltam meg fotózni néhány helyen.
Egy fűzfán találtam ezt a kis színjátszólepkét (Apatura ilia),
aztán a fentebb a füsti fecskéket (Hirundo rustica). Kedves madarak, mintha már gyülekezésben lennének.
Ahogy bentebb merészkedtem, nagyon klassz mocsaras, zsombékos részeket találtam. A hattyúcsaládot későn vettem észre...
Egy gázlót őriz őkelme, legyen tavi béka (Pelophylax ridibundus).
Sárga vízitök a terméssel (Nuphar lutea),
és sulyommal (Trapa natans).
Ezen a szép részen találtam a tollászkodó nagykócsagot (Ardea alba).

Egy tájkép vezet át a bivalyrezervátumba,
ahol jóízűt ürgéztem; közönséges ürge (Spermophilus citellus). A nagy melegben is mozogtak, nagyon is jól telt az idő. A tucatnyi képből elég 2.

A végére a terület gazdái a vízibivalyok (Bubalus bubalis).
Szép csordát tart a nemzeti park, a bivalyok járta terület sokféle érdekességet mutat a természetjáróknak. Három év késéssel ennyi kép is elég ahhoz, hogy alkalmasint visszamenjek:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése