2010. június 16., szerda

Szorgalmasék

Több éve dédelgetett fotós projektbe vágtam az elmúlt héten. Méhész barátom jóvoltából bekukucskáltam a méhek világába, természetesen makró objektívvel. Mézet termelő méhek, azaz háziméhek (Apis mellifera) következnek, az első kép a kaptár bejárata:

A kép közepén a nagyobbik jószág a here.

Itt pedig két dolgozó. Ők gyűjtik a virágport és ők szúrnak:-) (Az a fránya szárnya vége...)

Lépsejtek, a második kép ellenfényben készült.

Összefutott a nyál a számban... Ezért háziasították hatezer évvel ezelőtt.

A mester ráadásként mutatott egy konténert, amolyan méhecske lakótelepet. A színek a tájékozódást, a pontos hazaérkezést segítik. Hát nem piskóta:)

A projekt legnagyobb erénye, hogy a pár órányi fotózást, a kaptárbontogatást, a rendezkedést;-) megúsztam szúrás nélkül. Akciót fotózni finoman szólva sem könnyű, de láttam pár izgalmas és szép dolgot. Újabb adag kalciumot veszek, mert van még pár megfotózható ötletem:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése