2010. szeptember 26., vasárnap

Bamba törpegém

A jó időre való tekintettel szombaton újfent rávettem magam a hajnalozásra. Szeged határában kipróbáltam a még át nem adott elkerülőt (jelentős rövidítés:), így feldobottan érkeztem a nádba. Nyoma sem volt a csütörtöki páráknak és hidegnek, de széllel a cserkelős fotózásnak is lőttek. Szépen madarászgattunk, kávézgattunk. Aztán Gyuri ügyes ötletével törpegémet (Ixobrychus minutus) képeltünk. Szerencsére éles volt a váz és én is elhittem, hogy érdemes megpróbálni:)

Később az egyik gyerkőc gőtét talált, azonosítása folyamatban. *Az Ismeretlen kommentelőnek köszönhetően rögzítem, hogy  tarajos gőtét (Triturus cristatus) nézegettünk. Kavicsokkal és hínárral tálaltuk egy gyors fotózásra.

3 megjegyzés:

  1. Bátsi!
    Az a gém pazar jó ám... a háttér nagyon feldobja (pedig ugye töküres), jól áll neki a színe. A gőtét szabad így megfogni? Nem érzékeny erre?
    Más: Az ötös felől a sándorfalvi bekötőn balra a lólegeltetőn van egy vélhetően másodköltéses gólya, amelyik nem ment el melegebb vidékre. Mondja már a helyi madarászoknak, hogy figyelgessék, aztán ha legyengül, vegyék pártfogásba. Üdv!

    VálaszTörlés
  2. A gém tényleg jól sikerült. A gőtés fotók kevésbé lettek természetesek :)

    Viszont a képen egy tarajos gőte látható...

    VálaszTörlés
  3. Megkésve ugyan, de köszönöm a kommentet:), a leírást javítottam.

    VálaszTörlés