2010. szeptember 13., hétfő

Utóvirágzás

Nehezen, csak délre értem ki Póstelekre. Fáradt voltam, ezért a hangolást három kávéval kezdtem... Az őszi hetek szaladnak, a virágos növények meg lassan elbújnak, úgyhogy most többszörös értelemben "kellett" fotózni. A libapimpót (Potentilla anseria) -libák nem lévén- nem a libalegelőn, hanem gyógynövények között találtam. Népies nevei a wikipedia szerint: egérfű, létrafű, libavirág, lúdláb, pimponya. Ez a levele:

Az eredeti kiszemelt virágról egy apró mozdulattal levertem a szirmokat, aztán csak egy hiányosat találtam...; a virág szélessége 22mm.

A karolópókfélék (Thomisidae) nagyságrendileg 3000 fajt számlálnak, ezt a tölgyesben találtam; van pókos haverom, hátha megmondja a tutit. (Egy ennél sokkal jobb kompozíciót a bemozdulás miatt kukáztam.)

Végül a kék tikszem (Anagallis foemina), ugyancsak a tölgyesből. A virágért külön visszamentem néhány állványos képre, hát nem volt egyszerű megtalálni; a teljes növényke 11 cm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése