2010. december 20., hétfő

Fakusz

Elintézett paksamétával sétáltam az irodám felé, amikor furcsa mozgást észleltem a közeli, csutka fenyőn. Kicsit lassan, de rájöttem, egy fakusszal szemezek; gyaníthatóan rövidkarmú fakusz (Certhia brachydactyla). Lehetett úgy 3 méter ötvenre. Villámgyorsan fölszereltem és egy szál ingben kezdtem a fotózást. Visszajött:)
Ismeritek a viccet, hogy miben különbözik a fakereskedő és a fakusz? Előbbi a fára alkuszik, a fakusz pedig felkúszik... Olykor talajszintről indul.
És még egy, ezt már kabátban és közelpontról, tehát két méternél közelebbről fotóztam.
A szén- és a kékcinegéknek örültem, a királyka szintén feldobott. Utóbbit próbáltam fotózni, de nem sikerült szépet lőni. Asszem az irodához is telepítek egy etetőt:-)

1 megjegyzés:

  1. Tesókám! Nekem 5 évnyi madáretetőzés után jött a fakúsz, Neked meg izibe? Nem sportszerű :-)

    VálaszTörlés