2012. május 15., kedd

Az észak-békési pusztákon

Április végén jutottunk el egyik kedvenc pusztámra. Útközben végre leképeltem a bélmegyeri fehérnyárat, a megye egyik legidősebb és legszebb matuzsálemét. A belsejében sárga gévagomba (Laetiporus sulphureus) lakik.
Villás boglárka (Rannunculus pedatus), sziket jelez.
Aztán egy nagyon klassz erdő. Kónya madártej vagy kónya sárma (Ornithogalum boucheanum):
...sok ezer tő az erdő alján. A növényt már ismertem, de ilyet sehol nem láttam. Pazar...
Azért a gombát is észrevettem:
A legelőn ürmös szikespuszta foltok sziki ürömmel és pusztai madártejjel (Ornithogalum orthophyllum); laposkúszásban próbáltam fotózgatni.
Izzasztó dögmelegben, hátizsákkal végigtalpalni a legelőket fárasztó dolog, de épp a verejték és a csönd miatt érdemes, épülhetünk. Ráadásként jócskán akad érdekesség, több, mint amit a blog megmutat; és az ürmös szellőt, a vadvirágok illatát, a jól megérdemelt gyöngyöző sört a blogon visszaadni nem lehet, átélni viszont érdemes:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése