2012. június 12., kedd

Löszös pusztákon

Még az előző kirándulás érdekességeit válogatom. Elpiszmogok rajta, de élvezem:) Sárga billegető (Motacilla flava) a száraz kórón, csak megcsíptem.
Kék atracél (Anchusa barrelieri), védett növény. A szellő jól esett, de nagyot bírkóztam a növénnyel, lévén, hogy 70-80 centi magas. Élőben sem csúnya!
Visszatértem a mezei zsályához (Salvia protensis), mert nagyon tetszik.
Találóan írják, elegáns növény. Erdőspusztai területet és löszt jelez az újabb védett növény. Most már a nyúlánk sármával (Ornithogalum pyramidale) is megismerkedtem.
Érdekes volt egy közönséges, már-már gyomként számon tartott növény rokonával találkozni. Mezei- vagy vetési szarkaláb (Consolida regalis).
Kivirágzott a macskahere (Phlomis tuberosa), csodaszép részeket találtunk.
Az "év cukiját" ott találtuk, ahol kábé másfél órával korábban elsétáltunk, majdnem ráléptünk. Gyorsan körbeképeltem, aztán hagytuk békén.
A legnagyobb öröm, hogy bár a 3. posztot hozom a területről, még mindig csak válogatok:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése