2012. július 6., péntek

Útszéli szépségek

Csaba környékén nézgelődtünk, a növényeket szó szerint az utak mellett fotóztuk. Egy része még autóból is feltűnik, másik része a közeli dűlőutak és kerékpárutak szegélyéből került elő. Az egyik tömeges (és védett) faj a nyúlánk sárma (Ornithogalum pyramidale), a 44-es út mellett szabályos mezőkben díszlett.
A lózsályáról (Salvia verticillata) egy próbálkozás.
A közönséges gyújtoványfű (Linaria vulgaris) csodaszép sárgát mutat. Ahogy a felhők mozognak, mindig kicsit másmilyet:)
Zsályás kísérletek:)

Gyógynövény, én is bojtorjánfűként ismertem, de anyakönyvileg közönséges párlófű (Agrimonia eupatoria). A Wikipédia szerint sok néven ismert: patikapárlófű, agrárnyom, királyné asszony káposztája, Szent Pál füve, hattyúfű, körömfű, koldustetű. Képet akartam, aztán ez lett:
Az illatos lednek (Lathyrus odoratus) szépen virit az árokparton.
Végül az üstökös gyöngyike (Muscari comosum). Küzdöttem vele, nem sikerült a kép, nehéz...
Összegzés: képeltem fehéret, sárgát, lilát, kéket, pirosat, zöldet; jó kis idevaló fajokat. Pár óra alatt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése