2013. augusztus 23., péntek

A végtelen vízivilág élményei 1.

Régóta, tán 15 éve vágytam a Tisza-tóra. Lelkes csapatunkkal, jóbarátainkkal augusztus 21-én hosszú csónatúra formájában ejtettük meg az első randit, amiből majd' kézfogó lett:). Élmény volt minden perc. Eddig nem fotózott fajokról több képet naplózok, és a 2 posztból áll össze a nap, valamennyire. Kevés a tájkép a borongós, szeles idő miatt, részben a beszámolókat szeretném mederben tartani.
A közönséges rencét (Utricula vulgaris) még a partról fotóztam, és egyetlen pillanat alatt megtörtént a varázslat:)
Az első percekben került objektív elé a madár, ő a "még fiatalabb" vízityúk.
Legalábbis a kirándulás jelképe. (Tudom, a 2. képen jobbról vághattam volna. Legalább jelzi, hogy rence, rence, rence...)

Ebszőlő csucsor (Solanum dulcamara) nyílfűre (Sagittaria sagittifolia) tekeredve - ez már az egyik nádas megállónál.
Utazási pillanatkép.
Itt nevelkednek a mindenféle fiókák, fehér tündérrózsa (Nymphaea alba).

Na, ő a fiatal vízityúk (Gallinula chloropus), nála már láccik, mi lesz belőle. Magamtól a guvat - vízicsibe - vízityúk körig jutottam, TB baráti segítségét köszönöm újfent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése