2014. április 16., szerda

Helyben

A februári terepszemlén meglepően sokat láttunk, ezért többen figyeltük a kontyvirág nyílását. Amikor elérkezett az ideje, állványostul, szép reggeli időben terepen voltam, méghozzá a falu szélén lévő erdőben. Mostani tudásommal foltos kontyvirágot (Arum maculatum) fotóztam.


Az állványt eltéve sétára indultam. Tavaszi ébredés.
Örömömre előkerült az az érdekes fácán, amit télen, csoportos kiránduláson csak távolról láttam. Most is óvatosan figyelt felém,
aztán lassan összebarátkoztunk. El-el tűnt, aztán mindig csak elém került. Udvariasan, szép gondolatokkal és halk mondatokkal feleltem arra, amit madármódon elkotyogott:) Harmónia az öreg tölgyek alatt...
Kínából hozták, királyfácán (Syrmaticus reevesii).
Igen szép madár; hazájában a vadon élő állomány védett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése