2015. május 19., kedd

Bíbic gyerek

Idősebb kertész (és egyben rendszeres túratársam) hívott ki a határba, arra a földre, ahol gazdálkodik. Mindjárt mutatom, hogy miért. Ezen a képen egy védett madár fészke látható tojásokkal.
A fészek a 2 keréknyom között van, látják már, hogy hol? A negyedik száraz kóró után.
Nagyon aprólékosan át kell nézni a területet. Itt a fészek. A gazda tudja, tudta, mert ismeri a területét, hogy bíbic (Vanellus vanellus) készítette.
Rövid fotózás után jártam egyet a területen. Találtam például bogáncslepkét (Vanessa cardui), ami azért érdekes, mert vándorlepke. Csak a Földközi-tengernél képes áttelelni, azaz minden tavasszal innét indulnak és eljutnak egészen Izlandig, hozzánk nagyjából áprilisban.

Egy tájkép pipaccsal, a háttérben megművelt szántófölddel.
A csatornában hínáros víziboglárkát (Ranunculus trichophyllus) találtam. Ha véletlen az "úszó" változat lenne, akkor javítom.
A szomszéd parcellában sárga billenccsel (Motacilla flava) barátkoztam, elég közel kerültünk egymáshoz:)
Jót beszélgettem a családtagokkal és a gazdával. Azzal köszöntünk el, hogy meg kellene próbálni valahogy vigyázni a költésre. A gazda végül műanyag flakonokkal jelölte meg a fészek helyzetét, amit azután könnyebb volt időben kikerülni.
Pár nap múlva tértem vissza, mert kikelt 2 fióka, és viszonylag gyorsan leléptek. Csupán néhány méterre volt a fészektől, mégis elég nehezen, 10-15 perc kereséssel találtam meg az egyiket. Szépen beleolvad a növényzetbe. Nagy telével, zavarás nélkül készítettem róla néhány képet.

Az elszabadult házi kedvencektől kezdve a mindenevő és ragadozó madarakig nagyon sok ellensége van a földön fészkelő madaraknak. Nagy dolog, hogy a gazda odafigyelt a fészekaljra, minimálisra csökkentette a zavarást, vállalt bizonyos kényelmetlenségeket és ennek köszönhetően 2 fióka kikelt. Éjjen, éjjen:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése