2015. május 20., szerda

Tavaszi Bihar 4.

Visszafelé haladva szintén megálltunk -mert meg kellett állni:)- egy hosszabb fotózásra. A réteken új fajt találtunk, a már itthonról ismert tőzikét, amit az élőhely és a növény habitusa alapján tavaszi tőzikének (Leucojum vernum) határozok. Túratársam képeivel kezdek.


Ez pedig az én "minimál" verzióm.
A sáfrányok adják a tőzike hátterét,
itt pedig ahogy a természetben látjuk őket.
Túratársam halszemoptikás verziójának itt a helye.
Az erős fényeket próbáltam a magam javára fordítani, ami egyben teljesíti 'közelfotós' tervemet.
Nehezen szakadtam el a helytől, de várt még egy növény és egy téma. A patakparton sikerült lefotózni a tél és a tavasz határát.
És itt van a mocsári gólyahír (Caltha palustris), ami tömegesen virított nagyjából minden patakocska partján. Sokféle megoldást megfotóztunk, ez túratársam egyik kísérlete.
Nekem ez tetszik a legjobban.
Naplózom a fehér acsalaput (Petasites albus). Láttunk még tüdőfüvet, fotóztunk forrást, patakot, tájat - nehéz volt a válogatás.
Köszönöm OZS-nak, hogy csatlakozhattam hozzá, hogy megmutatta a területet, a növényeket; új fajokat fotóztam és tanultam. Köszönöm a képek közlésének lehetőségét.
Király nap volt, elsőrangú kikapcsolódás és nagyszerű fotós élmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése