2018. május 25., péntek

A Kutya-hegytől a József-forrásig 3/1.

Eléggé kerek szülinapra érkeztem apai szülőfalumba. Először a Kutya-hegyen sétáltam, borász unokaöcsém itt kelti életre a Bogdányi (más néven törökverő) dinkát.

Nagyapáink megújított szőlő préselője.
Találtam fehér bujdosó mákot (Papaver dubium),
és közönséges boglárkát (Polyommatus icarius), a nőstényt.
Innét egy erősebb kanyarral az öreg kőbánya felé vettem az irányt. A kőbányává lett egykori vulkán a Csódi-hegy (tán 180 méter magas).
Régóta vigyázza az utat az öreg tölgy.
Jóféle faj a réti szegfű (Dianthus deltoides).
És a József-forrás:-) Megpihentem, elméláztam a múló időkön és hogy újra itt lehetek.
Közben a forrás megtöltötte a kulacsom és indultam tovább a zöld jelzésen. Némi gondolkodás után lemásztam az Édeslyuk-kunyhó romjaihoz. Valamikor menedékház volt, és többször szóba került az ujjáépítése. Nyomozgatok utána.
A Kalicsa-pataknak vannak vadregényes részei, a föntebbi részeken méginkább.

Erdei kőbaba, újabban sokfelé látni ilyet, legyen most szakaszhatár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése