2018. augusztus 18., szombat

A világ végén 3/2.

Szép pillanat a folyópartról.

A madarakat a vízben óvatosan bóklászva fotózgattam. Az első a legnehezebb. Erős ellenfény, nagy távolság, tehát utólag vágva és élesítve. Magamtól nem tudtam hová tenni, de TB szavára nagyon adok, tehát szürke légykapó (Muscicapa triata).
A szürke gémről (Ardea cinerea) készült kép szépen visszaadja a táj és a leskelődés hangulatát.
A bakcsó (Nycticorax nycticorax) még jobb találat.
A parton lepkéket találtam, nem is keveset. Órányi időt elmókuskáltam velük. Atalantalepke (Vanessa atalanta).
Gyönyörű kardoslepkék (Iphiclides podalirius),
"muszáj" még egy képet naplózni.
A kis színjátszólepke (Apatura ilia) ezzel a látvánnyal nekem is megvan.
A következő képeken szintén ugyanez a faj van, és bár a kép sorszáma miatt talán adja magát, kértem segítséget a határozáshoz, és hát ugyanaz. Naplózom, hátha később jól jön.
GÁ lepkész-biológusnak ezúton is köszönöm a segítséget.
És még egy tájkép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése