2010. április 15., csütörtök

Indul a mandula

Ismét esős, szeles időben mentem kedvenc területemre, de menni kell, mert ha lassabban is, de nyílnak a virágos növények. Ahogyan a fórumos beszélgetéseken kiderül, a formailag tiszta kompozíciók előfordulási helyei a természetfotós pályázatok..., ezért ehelyütt is vállalom a törpe mandulát (Amygdalus nana), amit egy fiatal tölgyes szegélyében találtam.
Pici szellő is megnehezíti a makrofotós feladatot. Legalább fél órát dekkoltam ennél a jól megközelíthető fűfélénél...
A fekete nadálytöveket (Symphytum officinale) már válogatni lehetett ami ugyebár a fotózhatóság miatt lényeges szempont:). Népies nevei a wikipédia szerint forrasztófű, nadálygyökér, madárgyökér vagy feketegyökér. Ismert gyógynövény, bár házi alkalmazását élőben még nem láttam. Sok van belőle Békésben, nálunk különösen szépek. Állványról fotóztam, a második képpel elégedett vagyok:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése