2013. július 23., kedd

Ismeretlen csatornák

Olyan rossz képet ritkán posztolok, mint a következő. A faj érdekes, felénk ritkábban figyeljük meg, esetemben kábé két évente egyszer (sem:). A búbosbanka (Upupa epops) az egyik erdős szakaszon a gát tetején legelt, aztán a gát alján lévő bokroson pihent egy második lövés erejéig.
A következő tájképet a Vidra-tanya mögött lőttem egy holtágon.
A nap második felében a Vésztő és Doboz közötti elég széles csatornákon nézgelődtünk. Az első a Hosszúfoki csatorna, a második a Gyepes csatorna. Utóbbi partján-gátján indultunk befelé. A 2 csatorna találkozása barátságos hely, itt már jártam és fotóztam, most tovább rodeóztunk, innét már a Hosszúfokinak jelölt főcsatorna partján. Számos kilométerek és vakrepülés jellegű autózás után valahol Békés és Bélmegyer között jutottunk aszfaltútra.
A csatorna növényzete igen sűrű, így fotózni sem könnyű. Jeles gyógynövényünk a közönséges párlófű (Agrimonia eupatoria), szép példányait láttuk.
Az indulási kövesút mellett, a hídnál már fotóztam mocsári nefelejcset (Myosotis palustris). Később, a csatorna (jóval) távolabbi szakaszáról mutatok képet.

A terjőke kígyószisz (Echium vulgare) gyomtársulásokban elvileg gyakori, most figyeltem fel rá, csinos gyógynövény. Összvissz három a kígyószisz, a piros változat védett.
Ezen a szakaszon már fáradtan nézgelődtem, eléggé lekötött a biztonságos navigáció. A vízhiányos Békésben jó kis vizeket, élőhelyeket láttunk, megérdemelne még néhány utat. Itt köszönöm meg a Botanikusnak, hogy kísérőjéül fogadott, hogy türelemmel magyarázta a tájat, a növényeket, újra sokat tanultam. Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése