2015. október 20., kedd

Homokpuszták 1.

2015. szeptemberének közepén a dunamenti homokpusztákon fotóztam. Először jártam erre, és már ahogyan megközelítettük a pusztákat, teccett a nyugalom, a viszonylagos érintetlenség.
A természetszerető túratársaknak köszönhetően a törékeny pillanatokból is sikerült néhányat megörökítenem; valamelyik boglárkalepke várja a meleget.
És sorra jöttek az érdekes, máshol nem látott fajok. Bennszülött növény, jobbára az érintetlen szikesek lakója a magyar sóballa (Sueda pannonica).
Kunkorgó árvalányhaj (Stipa capillata),
sziki útifű (Plantago maritima),
a szikes-homoki puszták egyik sótűrő növénye, tán gyógynövény is, a pozsgás zsázsa (Lepidium cartilagineum),
éles mosófű vagy sikárfű (Chrysopogon gryllus).
A mocsári teknős (Emys orbicularis) nyomainak, tojásmaradványainak kifejezetten örültem. Teknőcék érzékenyek az emberi zavarásra, miközben fontos szerepük van az élővilágban.
A borznyomon (Meles meles) némiképp meglepődtem, mondjuk eredendően kevés adatom van, tán ez a második.
Jegyzem a sziki őszirózsát (Tripolium pannonicum).
Itt egy szép élőhelyrészlet egy érdekes növénnyel,
amiről többeket megkérdeztem, végül sziki varjúhájnak (Sedum caespitosum) naplózom.
A tövises iglice (Onozis spinosa) szintén ismerős, több helyen láttuk a pusztán.
Még néhány kép a pusztáról...

Van még érdekesség, orchidea ráadásul, folytatás alább:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése