2015. november 6., péntek

Cseh Paradicsom 5/3. - Jicin!

Barátságos kisvárosban kezdtük a napot, sokunknak gyermekkorunk elevenedett meg. Itt játszódik Václáv Ctvrtek legismertebb meséje a Rumcájsz kalandjai. Igen, ez Jicin;-)
A főtéren piac volt, mégpedig színvonalas csehes-németes hangulattal.

A város megőrizte történelmi központját, sok-sok barokkos, középkori-polgári, termésköves részletét.
Valamelyest töröm a svábot, így leléptem a csoporttól és érzésre fotózgattam, kérdezősködtem. Táraztam némi szuvenyírt és felkerestem Rumcájsz egykori lakóházát azaz a múzeumot.
Hát itt vannak a főszereplők, Rumcájsz, Csibészke és Manka életnagyságban:)
Külön Rumcájsz a cipészműhellyel, és a fészer.

A mese után a valóság nem okozott csalódást, sőt! Talán azért, mert a kiállítók nem "tolták túl", nem csúsztak el az olcsó giccs felé, talán azért, mert a mese kultúra, azaz embert építő érték, talán azért, mert vigyáztak a városra és most már vigyáznak a tájra is. Az idő igen rövid volt, de a rohanásban végig megmaradtam a történetben, így lett a városnézés gyermekkort megidéző kedves kaland.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése