2016. március 20., vasárnap

Belvizeken

2016. márciusának második felében Szentesre volt utam. Orosháza és Mágocs között figyeltem fel az úthoz közel legelésző darvakra. Ezt a lábán sérült madarat néhány méterről fotóztam.
A darvakhoz bónuszként cigánycsuk/rozsdás csaláncsúcs (Saxicola rubicola) került lencsevégre.
Szentes határában egy káposztaföld tocsogója késő délután hívott leskelődésre. Gólyatöcsöket (Himantopus himantopus) figyelgettem vagy 20 percig. A barázdabillegető (Motacilla alba) végig a tocsogó szélén szedegetett.


Ilyen ramaty képet ritkán tartok meg. Az utolsó fénysugarakban a nagytelére sokezer izón 1/25 zár jutott, cserébe a Mágocs és Székkutas között, a szántószéli belvizen cankókat képeltem, amit segítséggel pajzsos cankóként (Philomachus pugnax) naplózok és azért is, hogy emlékeztessem magunkat: a természet rögtön az útpadkán kezdődik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése