2015. július 24., péntek

A Galbena patak völgyében 1/3.

Megtaláltam a technikai gubanc feloldását, folytatom a bejegyzéseket. Gyenge másfél év késéssel posztolom 2015. június végi bihari túránkat. Nagyobb baráti társasággal fedeztük fel Biharban a Galbena patak gyönyörű völgyét. Már ezen a szekérúton is élmény a séta...

A Galbena-kitörésnél óvatosan indultunk felfelé, az árnyas szurdok szinte hívogatott.
Útközben többen is bátran lemaradtak és a lankásabb részeken időztek. Egyre sziklásabb és meredekebb részek következtek; itt még néhányan biztonsággal felmásztunk...
... de itt, körülbelül 1 km után visszafordultunk. Békésből indulva elég szokatlan a sziklamászósdi:)
Ezen a képen még jobban látszik, hogy például a Rám-szakadékhoz képest kevéssé kiépített útvonalon járunk...
Visszafelé már bátrabban fotózgattam.

A láncolt rész alatt helyenként méteres, erős sodrású, jéghideg víz hömpölyög.
Épségben visszaértünk a vízszintes részekre, ahol a séta tényleg levezetés volt.
A Nap előbújt, így már könnyebben lehetett tájképezni.
Ezen a névtelen réten időztünk 2-3 órát. Egyszerűen jól esett a friss levegőn uzsonnázni, beszélgetni, lazítani. Nagyon figyel(t)ünk arra, hogy szemét ne maradjon utánunk, ha tehetjük, másokét is összeszedjük.
Még egy kép a folyócska méretű Galbena patakról.
A következő posztokban naplózom az útközben megfigyelt növényeket és néhány lepkét.