2016. augusztus 1., hétfő

A napos Albionban, a Temze (1)

Jóbaráti meghívásra minden eddiginél messzebb, a ködösnek nevezett Albionba utazhattam. A 2016-os utazás sok-sok élményét naplózom a következő posztokban.
Életemben először repültem. Elismerem, nagyobb élmény volt, mint ahogy vártam:)

Sokaknak szokatlan, de szándékosan kihagytam a klasszikus látnivalókat, London belvárosát 'egyazegyben' kihagytam. Egyrészt nem is vagyok nagyon múzeumos, másrészt nem hiányzik a nagy tömeg, harmadrészt rengeteg kép és film készült az emblematikus építményekről. Egy pub-ba természetesen elmentünk sörözni:).
Első sétánk a Temze nyugati(bb) szakaszára vezetett.

Ezekről a lakóhajókról lesz még szó és kép.
Ezek az apróságok nagyon teccenek, talán jégmadár.
És ha már természetbenfotózás, akkor a Temze madarai közül néhány. A nílusi lúd (Alopochen aegyptiaca) népszerű díszmadárként került Angliába. Jól el is szaporodott...
Az eddig nem ismert fajok közül az apácalúd (Branta leucopsis) az érdekesebb látványra és életmódra. Elvileg nyaralni húzódik le a Temzére, de annyira jól érzi magát, hogy szerintem költ is. Téli kóborlóként fordul elő nálunk, így védett.
A búbos vöcsök (Podiceps cristatus) természetesen itthonról ismerős; dokumentként marad ez a vágatlan, alig valami kép.
A szürke gémet (Ardea cinerea) azért naplózom, mert ő tényleg a folyóból él, nem pedig az emberi maradékból. És ha a folyóparton vadászik, akkor a folyóban van hal, tehát valamilyen minőséget elér a víz; Európa egyik legnagyobb városában járunk.
Fotóztam még bütykös hattyút, csókát, sirályokat, de ezek 'kint' is, nálunk is gyakoriak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése